Reklamační řád

Tento reklamační řád je platný v elektronickém obchodě www.tophodky.cz

Základní ustanovení

Tento reklamační řád byl zpracován podle Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“) a v souladu se zákonem 250/2007 Zz o ochraně spotřebitele a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen „Zboží“), u kterého jsou v záruční době uplatňovaná práva kupujícího odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).

Prodávajícím je právnická osoba Mot Asam s.r.o, Smreková 21, 974 05 Banská Bystrica, IČO: 50749838, DIČ: 2120514836, Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 41560/S (dále jen „provozovatel“).

Reklamační podmínky

Vyřizování reklamací se řídí záručními podmínkami konkrétního zboží a občanským zákoníkem.

Provozovatel odpovídá za vady, které má prodané zboží při převzetí kupujícím a za vady, které se vyskytují po převzetí zboží v záruční době. Záruční doba je 24 měsíců. Provozovatel neodpovídá za vadu, pro kterou byla sjednána nižší cena.

Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.

Zákazník si zboží musí vizuálně zkontrolovat ihned při a po převzetí. Má nárok zboží nepřevzít tehdy, je-li na něm viditelné mechanické poškození zjevně způsobené přepravou nebo pokud je zboží neúplné.

Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích částí) způsobené používáním.

Při uplatnění práva na opravu doručí zákazník reklamované zboží včetně kopie dodacího listu a faktury (případně jinou formu daňového dokladu) a záruční list. Při uplatnění jiných práv vyplývajících z odpovědnosti provozovatele, za vady (tj. práva na výměnu věci, práva na odstoupení od kupní smlouvy a práva na přiměřenou slevu), zákazník doručí reklamované zboží včetně kopie dodacího listu, faktury (případně jinou formu daňového dokladu) a záruční list po předchozí dohodě s provozovatelem, (kontakty jsou uvedeny na web stránkách www.tophodky.cz).

PŘÍJEM REKLAMACIE – balíky posílejte na vlastní náklady. Typ přepravce a varianta přepravy je určena na Vás. Zašlete nám poštou v obálce doklad od prperavy a poštovné Vám přeplatíme úhradou na účet. Adresa pro přijímání reklamací: Mot Asam s.r.o, Smreková 21, 974 05 Banská Bystrica. O přijetí a řešení reklamace Vás budeme informovat telefonicky nebo emailem (dle údajů ve vaší objednávce nebo na reklamačním lístku, neručíme za špatně uvedené kontaktní údaje.)

Prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec služeb zákazníkům nebo záruční servis je povinen vyřídit reklamaci ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní (§ 18 odst. 4 Zákona o ochraně spotřebitele).

V případě, že reklamovaná závada byla způsobena zákazníkem – poškozením výrobku, nevhodným používáním nebo nevhodnou manipulací. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatní během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady spojené s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Tím není dotčena povinnost prodávajícího podle odstavce 9 § 18 Zákonu o ochraně spotřebitele.

Poskytovatel., neodpovídá za vady, ke kterým došlo mechanickým poškozením výrobku, provozováním výrobku v nevhodných podmínkách (chemicky agresivní, prašné, vlhké prostředí, v silném magnetickém poli, nevhodné dobíjení produktů, používání produktů v teplotách mimo rozpětí 10-28°C …) , zásahem do výrobku jinou než oprávněnou osobou (autorizovaným servisem), nebo které byly způsobeny živelnou pohromou nebo nesprávným napájecím napětím.

Pokud poskytovatel, při koupi zboží nabízí zákazníkovi k prodanému zboží bezplatně další zboží jako dar, je dispoziční vůlí zákazníka, zda nabízený dar přijme. Dar však není prodaným zbožím, proto poskytovatel neodpovídá za jeho případné vady.

Vyřízení reklamace

Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. O způsobu odstranění vady rozhoduje prodávající a je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu zboží, nebo se vada týká jen součásti zboží, výměnu této součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.

Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné problémy.

Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby se zboží mohlo řádně užívat jako zboží bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od kupní smlouvy (vrácení kupní ceny).

Kupující má právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení kupní ceny) i tehdy, jde-li sice o odstranitelnou vadu, nemůže-li však kupující k opětovnému vyskytnutí vady po opravě zboží řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady po opravě se považuje stav, pokud se stejná vada vyskytne potřetí po jejích alespoň dvou předchozích opravách.

Kupující má právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení peněz) i tehdy, jde-li sice o vady odstranitelné, nemůže-li však kupující pro větší počet vad věc řádně užívat. Za větší počet vad se považují současně nejméně tři různé odstranitelné vady, přičemž každá z nich brání v řádném užívání.

Pokud jde o neodstranitelnou vadu, která však nebrání řádnému užívání zboží, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny výrobku. Pokud má kupující právo na výměnu zboží nebo právo na odstoupení od smlouvy (vrácení kupní ceny), záleží na kupujícím, které z těchto práv si uplatní. Jakmile si však zvolí jedno z těchto práv, nemůže již tuto volbu sám jednostranně měnit.